הפקטורים לקידום הבלוג

כאשר אתה מקדם את האתר שלך או מקדם את הבלוג, אתה לא יכול לקחת בחשבון את כל הפקטורים האפשריים. מדוע? ראשית, מדובר במאות פקטורים שונים. שנית, אף אחד לא יודע בדיוק מה הם כל הפקטורים. זה סוד שמור של גוגל. הידע נצבר עם הזמן ומקדמי אתרים הבינו מה מנועי החיפוש רוצים, ומה הם הפקטורים המשמעותיים ביותר שיסייעו לך בקידום האתר.
השליטה שלך היא לגבי הבלוג שלך עצמו, כל מה שמופיע בתוכו. הכותרות, התכנים העשירים במילות מפתח, הלינקים הפנימיים בין עמודי התוכן המתאימים. תיאור עשיר במילות מפתח של תמונות שמופיעות בדפים. כל אלה הם גורמים חשובים שנמצאים תחת ידך ובשליטתך. אבל ישנם פקטורים שאינם בשליטתך. מה הם? לינקים נכנסים המצביעים אל הבלוג שלך, לינקים אל האתרים שלך מאתרים ובלוגים אחרים. הרי אתה לא יכול להכריח אף אחד לקשר אל הבלוג שלך, אלא אם כן הם באמת אהבו אותו, ומעוניינים בכך. אז איך מתגברים על הבעיה הזאת?
ישנן כמה גישות. יש כאלה שמבצעים החלפת לינקים. בשעה שזה תמיד עדיף לקבל לינק חד צדדי מאתר כלשהו, הרי שגם ללינק הדדי עדיין יש ערך לא מועט. וובמאסטרים רבים ובעלי בלוגים מבצעים פנייה לאתרים אחרים ומציעים להם להחליף לינקים. הדבר יכול לתרום לקידום שני האתרים.
גישה אחרת היא ליצור לינקים נכנסים חד צדדיים מתוך מדיות  חברתיות. כך למשל בעל הבלוג נרשם לטוויטר, נרשם לפייסבוק ללינקדאין, ולרשתות נוספות כאלה, ובאזור הפרופיל שם לינק אל הבלוג שלו. כך אין הוא צריך להמתין עד שבעל אתר כלשהו יחליט לקשר אליו לינק. באותו האופן ניתן להירשם לפורומים רלוונטיים לנושא הבלוג, ולהתחיל להיות פעיל בהם. לאחר זמן מה ניתן להוסיף את הלינק. שים לב שלא בכל הפורומים מתירים לשים לינק לאתר או הבלוג שלך.
אפשרות אחרת להשגת לינקים נכנסים היא על ידי מתן תגובות בבלוגים אחרים, יחד עם הלינק אל הבלוג שלך. זאת שיטה שרבים נוקטים בה, אך צריך לדעת לעשות את זה נכון. אל תתנפל על הבלוגים עם הודעות קצרות, רק כדי לדחוף את הלינק שלך, זה פשוט לא יעבוד. הרבה יותר טוב הוא להתמקד בשניים שלושה בלוגים טובים, שמתירים תגובות, ולהתחיל להגיב בהם מבלי לשים לינק. לאחר ארבע או חמש תגובות טובות ניתן להוסיף גם את הלינק. השיטה הזאת טובה יותר ומביאה תוצאות הרבה יותר טובות, מכיוון שבעל הבלוג כבר מכיר את התגובות שלכם, והוא כבר אישר כמה מהם בעבר.
ישנם כלים אוטומטיים ליצירת לינקים חד צדדיים. אני לא ממליץ על כך, מכיוון שאין תהליך בניית הלינקים נראה טבעי, ואתה מסתכן בכך שמנועי החיפוש יעיפו את הבלוג שלך מהתוצאות לחלוטין.