איך לרכוש דומיין בבלוגר


כאשר אתה בוחר את כתובת הבלוג שלך או כתובת האתר, תמיד תכוון ליצירת דומיין, כלומר כתובת אינטרנט, הכוללת בתוכה מילות מפתח רלוונטיות. דומיין עשיר במילות מפתח עשוי לסייע לך בתהליך ה SEO, האופטימיזציה למנועי החיפוש.
חלפו כבר מזמן הימים בהם ניתן לקחת את המילה המשמעותית ביותר ולהפוך אותה לדומיין. לדוגמה, אם האתר שלך מדבר על כסף, אז ללא ספק הכתובת  money.com תהיה כתובת תפוסה. בימנו השיטה הטובה ביותר ליצירת דומיין מנצח היא לבחור מספר ביטויי מפתח מרכזיים רלוונטיים וליצור מהם את כתובת הבלוג או האתר.
בשעה שאתה יכול לקבל כתובת חינם בבלוגר, הרי שישנה אופציה לשדרג את הכתובת ולהפוך אותה ליותר קליטה ויותר ידידותית לגולש. האם ידעת שאתה יכול לרכוש דומיין עם סיומת com בסכום של 10$ בלבד? ואז יש לך כתובת שנראית טוב, ללא תוספת ה blogspot. כך לדוגמה היה לי אתר בכתובת  http://homegetpaid.blogspot.com   לאחר רכישת הדומיין הכתובת כעת היא:
האם אתה רואה את ההבדל? אם אתה אכן רוצה להקים בלוג רציני, כזה שייראה יותר כאתר אינטרנט ולא רק בלוג. אם אתה רוצה להקים נכס רציני לטווח ארוך שייראה מקצועי, מומלץ בחום לרכוש דומיין. אבל כאן מילת אזהרה. אף על פי שבכל שלב ניתן לרכוש את הדומיין, מוטב לעשות זאת כבר בשלבים מוקדמים. לא היית רוצה שיהיה לך בלוג עם 200 מאמרים בכתובת הישנה. למה? מכיוון שגוגל מסתכל על הוותק של האתרים והבלוגים. אם היה לך בלוג ותיק של 3 שנים, ואז שינית דומיין, אז גוגל עשוי להתייחס אליו כבלוג חדש, והדירוג שלו עלול להיפגע.
רכישת דומיין בבלוגר
על מנת לרכוש דומיין מותאם אישית לבלוג שלך, התחבר לחשבון הבלוגר שלך, היכנס לתפריט  "הגדרות" כפי המתואר בתמונה, ולחץ על התפריט "הוסף דומיין מותאם אישית."
השלב הבא הוא לנסות כתובות שונות, הכוללות בתוכן מילות מפתח, וללחוץ על לחצן  "בדוק זמינות" על מנת לברר האם הכתובת הרצויה פנויה. אתה יכול להתנסות בכמה כתובות דומיין, עד שתמצא את הרצויה הזמינה עבורך.

כאשר הכתובת פנויה תועבר לחלון שבו תוכל לבצע את הרכישה באמצעות כרטיס אשראי. היתרון הוא שבתום הרכישה אינך צריך לדעת הרבה, ואינך צריך לבצע התאמות ידניות כדי שהכתובת תיכנס לתוקף, הפעולה הזאת מתבצעת אוטומטית, ולא נחוצה התערבות נוספת מצידך.