איך ליצור אופטימיזציה מעולה לבלוג שלך


קידום בלוגים כולל בתוכו את הכללים ליצירת בלוג שייראה ידידותי בעיני מנועי החיפוש. אבל מה זה בעצם בלוג ידידותי למנועי החיפוש? יש כמה מרכיבים שהופכים אותו לכזה, ועליך להיות מודע להם, להיות ער להם, לקחת אותם בחשבון ולעשות בהם שימוש מעשי.  כאשר אתה מבין כיצד הרובוטים של מנועי החיפוש סורקים את הבלוג שלך מאנדקסים אותו לאינדקס הענק הכללי, יחד עם כל שאר האתרים והבלוגים בעולם, אתה מתחיל להבין מה עליך לעשות, וכיצד עליך ליצור עמודי תוכן שלא רק הגולשים יאהבו לקרוא, אלא גם מנועי החיפוש. 
אופטימיזציה לבלוג
 למילות המפתח וביטויי המפתח יש חשיבות רבה בעמודי התוכן, מכיוון שזוהי הדרך של הסורקים להבין במה עוסק אותו עמוד, והם מקטלגים אותו בהתאם.  הגולשים מחפשים לפי מחרוזות מילים, וזוהי הסיבה שעליך לבצע תחקיר מילות מפתח, ולהחליט לגבי כמה ביטויים שאתה רוצה לכתוב על פיהם תכנים לבלוג שלך.
השיטה שבה אני אוהב לעבוד היא כתיבת כותרת הכוללת את ביטוי המפתח הראשי, הזכרת הביטוי בפסקה הראשונה של עמוד התוכן, ולאחר מכן בהתאם לאופן שבו הכתיבה קולחת, ושילוב של ביטוי נוסף ולעתים אפילו שני ביטויים נוספים בתוך המאמר. הביטוי הראשי צריך להיות זה שמופיע בכותרת העמוד הספציפי. אתה יכול לקדם ביטויים שונים בעמודים שונים, עם כותרות הכוללות מילות מפתח שונות. כך אתה מגדיל את הסיכויים שיגיעו לבלוג שלך דרך עמודי תוכן שונים, ודרך ביטויי מפתח שונים, כלומר חיפושים שונים.
אם אתה משלב תמונות בתוך התכנים, אל תשאיר אותם ללא תיאור או תג ALT, מכיוון שהסורקים של מנועי החיפוש אינם יודעים לקרוא את תוכן התמונה, אבל את התיאור המילולי הם יודעים לסרוק, וזה דבר שיכול להוסיף ערך לתוכן העמוד שלך, מבחינת אופטימיזציה למנועי החיפוש.
צור עוגנים, מילות מפתח המצביעות מתוך מאמר אחד אל מאמר אחר, וכך תגביר את כוחו של אותו מאמר שמקבל לינק נכנס. כמובן שעליך לעשות זאת בחכמה. לדוגמה, אם  יש לך בלוג שמלמד איך לבנות בלוג בוורדפס, ייתכן שכותרת המאמר הראשי תהיה, איך לבנות בלוג מצליח בוורדפס. במאמר אחר, שמדבר על כתיבת תכנים לוורדפס אתה יכול להזכיר בתוך המאמר את הביטוי, לבנות בלוג מצליח בוורדפס, ואת הביטוי הזה להפוך לעוגן, כלומר ללינק שמצביע אל המאמר הראשי. כך אתה מעניק תוקף משנה ועוצמה רבה יותר למאמר הראשי באתר שלך, ומראה למנועי החיפוש שהוא רלוונטי לחיפוש זה.