איך לבצע אופטימיזציה לבלוג ?


אם הקמת אתר או אם הקמת בלוג, סביר להניח שאתה מעוניין לקדם אותו בגוגל, ולהביא יותר גולשים וקוראים. הדבר הראשון שעליך לעשות הוא אופטימיזציה לאתר האינטרנט שלך, או לבלוג האינטרנט שלך. מהי אופטימיזציה? זהו התהליך של ארגון ומיטוב האתר שלך באופן האופטימלי, כך שמנועי החיפוש יסרקו אותו ויתייחסו אליו כמקור מידע טוב ומהימן בתחומו.
אופטימיזציה לבלוג
ראשית בצע תחקיר מילות מפתח. לעולם אל תדלג על השלב הזה מכיוון שאחר כך תצטרך לעבוד הרבה יותר קשה. איך מבצעים תחקיר מילות מפתח? ראשית, גולשים אל כלי מילות המפתח של גוגל. שים לב שבצד הימני של המסך לסמן תחת קטגורית סוגי התאמה – מדויקת.  מדוע לעשות זאת? מכיוון שאנו רוצים לקבל את התוצאות המדויקות כלפי אותו ביטוי מפתח, ולא תוצאות מנופחות.אם נבחר באופציה, נרחבת, אז נקבל תוצאות של אותו ביטוי בתוך ביטויים נרחבים אחרים, ואין זה משקף את התמונה האמיתית של מספר החיפושים בפועל של אותו ביטוי מפתח.
השיטה היא להתחיל ולרשום מילות מפתח כלליות, ולראות אילו תוצאות יחזיר לנו כלי מילות המפתח. אתה תשים לב שכאשר אתה כותב ביטוי כללי, מתקבלות תוצאות כלליות וגם תוצאות מורחבות של ביטויים ארוכים יותר.
לצורך הדוגמה נניח שאתה מעוניין להקים בלוג חדש שעוסק בנושא של אילוף כלבים, השלב הראשון הוא להיכנס לכלי מילות המפתח של גוגל, ולהקליד את הביטוי הנ''ל. זכור לסמן בסוגי התאמה, מדויקת. אנו רואים ש 3600 חיפושים נעשים מדי חודש לביטוי זה. אתה יכול ללחוץ על הכותרת  "חיפושים גלובליים חודשיים" ולקבל את התוצאות מסודרות על פי סדר יורד מהגבוה ביותר אל הנמוך ביותר. בשלב זה עליך לעשות רשימה של מילות המפתח אודותיהם אתה מתכוון לבסס את הבלוג. בחר משהו בין 4 ל 6 ביטויים ותתחיל לעבוד איתם. בהמשך כאשר תכתוב את התכנים לבלוג שלך עליך לקחת בחשבון את הנתון הזה.
כתיבת התכנים צריכה להיות מבוססת מילות מפתח, כאשר אתה משלב את מילות המפתח הרצויות בכותרת המאמר, ובגוף המאמר. רצוי שמילות המפתח יופיעו גם בפסקה הראשונה של המאמר שאתה כותב. אין זה אומר שהן צריכות להופיע במשפט הראשון. בכל מקרה מי שקורא את הפוסט צריך לחוש שהוא זורם היטב ובאופן טבעי, אל תכפה מילות מפתח רק כדי לדחוף אותן. אם אתה מוסיף תמונה לפוסט, תמיד הוסף תיאור לתמונה, כך שתוסיף ערך נוסף מבחינת אופטימיזציה לבלוג שלך.
אלה הם העקרונות הבסיסיים ביותר, שעליך לקחת בחשבון בשעה שאתה מקים בלוג או אתר אינטרנט. מידע נוסף תמצא במאמרים אחרים באתר זה.